سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مواد و ابزارهای اکستنشن مو و روشهای نصب

برای انجام هر کاری نیاز به یک سری ابزار و مواد اولیه داریم. خدمات آرایشی و بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با مواد و ابزارهای اکستنشن مو  آشنا کنیم. همان‌طور که می‌دانید کیفیت مواد استفاده شده در سالن‌های زیبایی، یکی از عواملی است که موجب می‌شود سالن‌های مختلف از نظر درجه کیفی با هم تفاوت‌های چشم‌گیری داشته باشند. چرا که علاوه بر مهارت آرایشگر، متریال مورد استفاده نیز می‌تواند روی نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی بگذارد. به این ترتیب برای انتخاب سالن زیبایی، علاوه بر شهرت و تجربه، باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید.

آشنایی با مواد و ابزارهای اکستنشن مو

آشنایی با ابزارهای اکستنشن مو

ابزارهای مورد استفاده برای اکستنشن مو بستگی به روش نصب دارند. بر همین اساس این ابزارها را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد.

چسب کراتین

معمولا از چسب کراتین مو برای چسباندن اکستنشن موهای طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. این چسب آسیبی به موهای شما نمی‌رساند؛ چرا که با ریشه مو تماسی ندارد و چند میلی‌متر پایین‌تر از ریشه زده می‌شود. برای خشک کردن این چسب از دستگاهی استفاده می‌شود که با نور لیزر این کار را انجام می‌دهد. البته که لیزر این دستگاه نیز برای موها ضرر ندارد و با حداقل انرژی و گرما چسب را خشک می‌کند. به نظر می‌رسد که این روش، ایمن‌ترین روش اکستنشن مو است و برای کسانی که موهای کم حجمی دارند روش مناسبی محسوب می‌شود.

رینگ

به غیر از چسب، برای نصب اکستنشن مو می‌توان از رینگ نیز استفاده کرد. این رینگ‌ها فلزی هستند و برای افرادی مناسبند که موهای‌شان ضخیم است و فقط قصد دارند آنها را بلندتر کنند. در ضمن از رینگ تنها در شرایطی استفاده می‌شود که موها به جنس فلز به کار رفته در آنها واکنش نشان نمی‌دهند. به غیر از موها، پوست سر برخی از افراد نیز به رینگ حساسیت دارد و دچار التهاب می‌شود. بنابراین این روش نصب اکستنشن، برای همه افراد مناسب نیست. از طرفی ممکن است رینگ‌های به کار برده شده در بین موها، زمان شینیون کردن دیده شوند.

سایر مواد و ابزارهای اکستنشن مو

به غیر از چسب و رینگ گاهی از روش بافت برای نصب موهای مصنوعی استفاده می‌شود. این روش همان روش ساده بافت است؛ با این تفاوت که در زمان بافت موهای طبیعی سر، برای پرپشت کردن و بلند کردن موها، از دسته‌های موی مصنوعی نیز استفاده می‌شود. به این ترتیب موی مصنوعی بدون استفاده از مواد یا ابزار خاصی به موهای طبیعی می‌چسبد.
حتما در بازار، موهای مصنوعی گیره‌دار را دیده‌اید. از این موها نیز می‌توانید برای اکستنشن موقت استفاده کنید. گیره نصب شده در بالای این مدل اکستنشن به سادگی به موهای طبیعی خودتان وصل شده و حجم و بلندی موها را افزایش می‌دهد.
با توجه به مواد و ابزارهای مورد استفاده، روش‌های اکستنشن مو را می‌توان به طور کلی به دو دسته روش گرم و روش سرد تقسیم کرد. در روش گرم، برای چسباندن موهای مصنوعی از گرما و چسب استفاده می‌شود. در روش سرد نیز از دیگر ابزارهای اکستنشن مو مانند رینگ، بافت یا گیره‌ استفاده می‌شود.
روش‌های سرد معمولا ایمن‌تر از روش گرم هستند اما اگر کار اکستنشن را به متخصص با تجربه بسپارید، فرقی نمی‌کند که از کدام روش استفاده می‌کنید. در هر صورت، تبحر و تخصص آرایشگرتان می‌تواند روی نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد.
بنابراین اگر سالن زیبایی معتبری را انتخاب کنید؛ فرقی نمی‌کند که از چه ابزار و روشی استفاده کنید. اگر می‌خواهید نتیجه راضی‌کننده باشد، حتما کار را به کاردان بسپارید. نصب اکستنشن به روش اصولی و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و ابزار تخصصی، می‌تواند آرزو شما را برای داشتن موهای پرپشت و بلند محقق سازد.