سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده

شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده

 اگر رویای داشتن موهای راپونزل، شخصیت مشهور افسانه آلمانی را دارید اکستنشن مو رویای شما را به حقیقت تبدیل می‌کند. گرچه انجام اکستنشن کاری آسان و در دسترس است اما شستشو و نگهداری از آن به دقت زیادی نیاز دارد. اگر می‌خواهید موهای اکستنشن‌‌ شده شما تا مدت‌ها جلوه زیبایی داشته باشد و کمترین صدمه را ببیند حتما باید از شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید.

نکات کلی درباره شستشوی موهای اکستنشن شده

برای کاهش ریزش مو باید آنها را تمیز نگه داشت. به ویژه اگر اهل فعالیت بدنی سنگین و ورزش هستید چربی و عرق باعث شل شدن چسب اکستنشن می‌شود. قبل از شستشوی موهای اکستنشن شده ابتدا موها را به آرامی شانه کنید تا گره‌های آن باز شود. سپس موها را با فشار ملایم آب خیس کنید، پس از آن با استفاده از یک شامپوی مناسب موها را از بالا به پایین بشویید.

شامپوهای معمولی حاوی مواد سیلیکونی هستند که به چسب اکستنشن آسیب زده و باعث می‌شوند از روی سر جدا ‌شوند. به خاطر داشته باشید موها را هرگز چنگ نزنید زیرا علاوه بر گره‌خوردگی باعث جدا شدن اکستنشن مو می‌شود. بهتر است موها را از فرق سر باز کنید و هر طرف را به آرامی بشویید تا فشار زیادی به موهای اکستنشن وارد نشود.

استفاده از نرم‌کننده‌های مخصوص برای ساقه مو باعث می‌شود موها به راحتی شانه شوند، فقط دقت کنید نرم‌کننده با محل اتصال اکستنشن برخورد نکند زیرا باعث جدا شدن آن خواهد شد.

بهترین شامپو مخصوص موهای اکستنشن شده کدام است؟

اکستنشن مو یک سرمایه‌گذاری است؛ این جمله به این معنی است که موهای اکستنشن شده باید به عنوان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های شما مراقبت شوند. با رساندن رطوبت و مواد مغذی به موهای خود از سلامت موهای طبیعی خود اطمینان حاصل کنید. با استفاده از ماسک موی مناسب رطوبت مورد نیاز موهای خود را ضمن مراقبت از گیره‌های اکستنشن که به موهایتان متصل شده، تامین کنید.

وقتی نوبت شستن موهای اکستنشن شده می‌رسد، با آنها طوری رفتار کنید که انگار موهای طبیعی شما هستند. شما می‌توانید به طور معمول موهای اکستنشن شده را بشویید اما درست مانند آنچه درباره موهای طبیعی صادق است، شستن بیش از حد باعث آسیب رسیدن به موهای اکستنشن شده می‌شود. در واقع شستن زیاد خشکی و شکنندگی موها را در پی خواهد داشت. همچنین استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی آرایش مو نظیر سشوار، اتوی مو و… نیز همین آسیب‌ها را به موها می‌رساند.

بنابراین شاید بهتر باشد شستشوی موهای خود را از حالت روزانه به هفته‌ای یک یا دو بار تغییر دهید. ممکن است اوایل این تغییر کمی اذیت شوید اما موهایتان به این روش عادت می‌کند.

شامپوهای مختلفی برای موهای اکستنشن شده در بازار وجود دارد. ممکن است شامپویی را دوست داشته باشید که نتیجه خوبی برای موهای شما نداشته باشد.

در انتخاب شامپوی موهای اکستنشن شده باید مواظب چند ویژگی باشید:

اولین مورد سولفات‌ها هستند. سولفات‌ها در اکثر محصولات مرتبط با مو وجود دارند و در واقع بدترین دشمن موهای شما هستند. سولفات‌ها چربی طبیعی موها را از بین می‌برند و باعث خشکی و شکنندگی آنها می‌شوند. بنابراین هنگام جست‌وجوی شامپو به سراغ آنهایی بروید که فاقد سولفات هستند. قطعا موهایتان از شما تشکر خواهند کرد!

مورد بعد کیفیت است. اگر می‌خواهید جلوه موهای اکستنشن شده شما از بین نرود، شامپویی با برند معتبر انتخاب کنید که مواد تشکیل‌دهنده آن باکیفیت باشد.

شامپوی حاوی روغن آرگان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موهای اکستنشن شده محسوب می‌شود. بسیاری از ستارگان مشهور در سراسر دنیا از این شامپوها استفاده می‌کنند. شامپوی حاوی روغن آرگان علاوه بر تمیز کردن موها به آنها نرمی و درخشش می‌بخشد.

بسیاری از افرادی که دارای اکستنشن مو هستند از شامپوهای حاوی شیر نارگیل و روغن نارگیل ابراز رضایت داشته‌اند. این شامپوها علاوه بر تغذیه ساقه مو به تقویت ریشه‌ها کمک می‌کنند. همچنین با بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به مو احتمال شکنندگی موها را کاهش می‌دهند. شامپوهای حاوی روغن نارگیل رایحه بسیار مطبوعی دارند که پس از شستشوی موها تا مدتی حس می‌شود.

شامپوهای ارگانیک موجود در بازار نیز حاوی مواد طبیعی مانند روغن آرگان، روغن آووکادو و روغن شی باتر هستند و رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر را تامین می‌کنند.